Salle de Jeux Yamanooto, une nouvelle flashrom S.C.C 2mb
MSXlegend
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Conseiller Municipal
pour info, une nouvelle flash rom SCC konami5 à vu le jour. plus d'info ici
https://www.msx.org/news/hardware/en/yamanooto-a-new-flash-sound-cartridge-for-msx
commande groupé: https://msxvillage.fr/forum/topic-4220+commande-groupe-e-flash-rom-scc-psg-stereo-2mb-2mo.php#m95479
frais de port 14,60 euros UPS !!
La cartouche "emule" PSG et SCC et stereo sortie jack uniquement.
2 proposition. En boite mais sans la prise jack (30€ ) , ou nue avec la prise jack (25€ )
a partir de 25 ou 50 pieces (je dois verifier) 5 euros de rabais par cartouches.
J'ignore si le jeu super mario world sauvegarde dessus
son mail : pablibiris@msn.com
il peux aussi produire des ASCII16 2048 kB
Il faut peut etres voir pour un achat groupé ? vous en dites quoi Edité par MSXlegend Le 06/10/2023 à 17h37
https://www.msx.org/news/hardware/en/yamanooto-a-new-flash-sound-cartridge-for-msx
commande groupé: https://msxvillage.fr/forum/topic-4220+commande-groupe-e-flash-rom-scc-psg-stereo-2mb-2mo.php#m95479
frais de port 14,60 euros UPS !!
La cartouche "emule" PSG et SCC et stereo sortie jack uniquement.
2 proposition. En boite mais sans la prise jack (30€ ) , ou nue avec la prise jack (25€ )
a partir de 25 ou 50 pieces (je dois verifier) 5 euros de rabais par cartouches.
J'ignore si le jeu super mario world sauvegarde dessus
son mail : pablibiris@msn.com
il peux aussi produire des ASCII16 2048 kB
Il faut peut etres voir pour un achat groupé ? vous en dites quoi Edité par MSXlegend Le 06/10/2023 à 17h37
Hi!
Sorry if I write in english (I don´t speak french )
The cartridge,at this momment only can be used with K5 (Konami SCC) mapper. In a near future,the FPGA may be updated with a core that supports ASCII16 (the program YAMAFX supplied with the cartridge can update the FPGA using the own MSX)
Best regards! Edité par Pablibiris Le 21/07/2023 à 08h29
Sorry if I write in english (I don´t speak french )
The cartridge,at this momment only can be used with K5 (Konami SCC) mapper. In a near future,the FPGA may be updated with a core that supports ASCII16 (the program YAMAFX supplied with the cartridge can update the FPGA using the own MSX)
Best regards! Edité par Pablibiris Le 21/07/2023 à 08h29
MSXlegend
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Conseiller Municipal
Super Mario World for MSX not use SCC,right?
I think this game use a ASCII16 Mapper.
For this game is better other kind of board that I build too
Is a 2048kb board Multimaper (ASCII8, ASCII16,K4 and K5) but without SCC.
This board cost 20€ (with case ,of course) Edité par Pablibiris Le 21/07/2023 à 12h08
I think this game use a ASCII16 Mapper.
For this game is better other kind of board that I build too
Is a 2048kb board Multimaper (ASCII8, ASCII16,K4 and K5) but without SCC.
This board cost 20€ (with case ,of course) Edité par Pablibiris Le 21/07/2023 à 12h08
MSXlegend
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Conseiller Municipal
super mario works on a mapper konami5 scc, tested with the 2mb cartridge from popolon.fr and with bluemsx, we can see the mapper "konami SCC" on blue msx. This game use FM sound only
Question for you, I'm looking for a cartridge to play lilly's (1,2mo) that's why I would like to buy a mapper ascii16. Do you think your universal cartridge work with Lilly's mapper ascii16 ?
thank you Edité par MSXlegend Le 21/07/2023 à 16h02
Question for you, I'm looking for a cartridge to play lilly's (1,2mo) that's why I would like to buy a mapper ascii16. Do you think your universal cartridge work with Lilly's mapper ascii16 ?
thank you Edité par MSXlegend Le 21/07/2023 à 16h02
Yes. It's the same that I'm building at this momment for Côté Gamers hahaha!
Update!
Now Yamanooto switchs automatically between SCC and SCC+ when is needed
Now Yamanooto switchs automatically between SCC and SCC+ when is needed
MSXlegend
Membre non connecté
Conseiller Municipal
Hello
J'ai bien reçu les productions de pablibiris
ça fonctionne bien:
FL8 ou FL16 pour la ASCII
YAMAFXen pour la yamanooto
A noter sur la version Pablibiris, on ne peux pas sauvegarder (testé sur la k5 scc et ascii)
Sur la version Popolon, k5 scc, les sauvegardes fonctionnent a merveille !! Edité par MSXlegend Le 08/09/2023 à 16h22
J'ai bien reçu les productions de pablibiris
ça fonctionne bien:
FL8 ou FL16 pour la ASCII
YAMAFXen pour la yamanooto
A noter sur la version Pablibiris, on ne peux pas sauvegarder (testé sur la k5 scc et ascii)
Sur la version Popolon, k5 scc, les sauvegardes fonctionnent a merveille !! Edité par MSXlegend Le 08/09/2023 à 16h22
I guess Yamanooto's flashrom is different than Popolon's cartridge flashrom. Maybe the game can be fixed to save with Yamanooto flashrom. Wich game is?
By the way, on the 2 megabyte cartridge, you can use K4, K5, ASCII8 and ASCII16 mappers.
You need to save the ROM with FL16.com program (Jumper in ASCII16)
When the save is finished, you change the jumper to the game Mapper Edité par Pablibiris Le 08/09/2023 à 18h40
By the way, on the 2 megabyte cartridge, you can use K4, K5, ASCII8 and ASCII16 mappers.
You need to save the ROM with FL16.com program (Jumper in ASCII16)
When the save is finished, you change the jumper to the game Mapper Edité par Pablibiris Le 08/09/2023 à 18h40
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